خواندنی ها

آنچه باید در مورد آرایش صورت و مو بدانیم

آنچه باید در مورد آرایش صورت و مو بدانیم

آنچه باید در مورد آرایش صورت و مو بدانیم و نکات ریز و كلیدی آرایشگران معروف و مشهور دنیا برای اینکه یک آرایش صورت حرفه ای و زیبا داشته باشیم.

نکات ریز و كلیدی آرایشگران معروف دنیا

آرایش صورت شاید در نظرتان کار بسیار سخت و مشکلی نباشد ولی اگر می خواهید به صورت حرفه ای آرایش کنید بهتر است نکات ریز وکاربردی را از آرایشگران معروف جهان بشنوید.

آرایشی زیباست كه به چشم نیاید یا اگر به چشم می‌آید باید آنقدر با اجزا، رنگ و صورت هماهنگ باشد كه باهم یك تركیب زیبا بسازند نه یك تابلوی نقاشی با هزار رنگ و برق. آراستن صورت یكی از ظریف‌ترین كارهاست اما با كمی دقت و رعایت نكات كاربردی می‌توان بهترین و به روز‌ترین متدهای‌ آرایشی را تجربه كرد.

فقط كافی است تصویر‌های ذهنی كه از قبل داشته‌اید، دور بریزید و با اشتباه‌هایی كه می‌كردید، آشنا شوید. اشتباه‌هایی كه نه تنها شما را زیبا نمی‌كرد، بلكه باعث می‌شد آرایشی پر از رنگ و درخشان داشته باشید؛ آرایشی كه حتی باعث می‌شد قیافه‌تان خیلی بد به نظر بیاید و همه اعتماد به‌نفس‌تان را از بین ببرد.

برای یک آرایش صورت حرفه ای سراغ هر محصولی نروید…

قبل از اینكه كرم پودر بزنید و آرایش را شروع كنید، حواس‌تان به كرمی كه انتخاب می‌كنید، باشد. بسته به نوع پوست صورت باید از كرم زیر آرایش استفاده كنید. مثلا اگر پوست‌تان چرب است، از كرم مرطوب‌كننده و اگر پوست‌تان خشك است، از كرم چرب استفاده كنید. اگر پوست‌تان چرب است، از كرم چربی‌دار استفاده نكنید؛ چربی در چربی تركیبی روان وبراق روی صورت شما درست می‌كند و از همان پایه آرایش‌تان بهم می‌ریزد. اگر پوست‌تان هم زیادی خشك است، كرم مرطوب‌كننده كار شما را راه نمی‌اندازد. صورت خشك آرایش و كرم پودر را خوب نمی‌پذیرد و انگار همه چیز روی هواست و به دل پوست نمی‌نشیند.

برای آرایش صورت حرفه ای مراقب باشید صورت تان سفیدك نزنید…

مهم‌ترین و اولین مرحله در آرایش انتخاب كرم پودر پایه است. بزرگ‌ترین اشتباه این است كه هر كس با هر رنگ صورت از كرم پودر سفید استفاده كند. با این كرم پودر رنگ صورت بیش از حد سفید و روشن می‌شود و تضاد عجیبی با رنگ گردن، موها و دست‌ها پیدا می‌كند. بهترین انتخاب، كرم پودری است كه یك درجه از پوست تیره‌تر باشد؛ نه روشن‌تر و نه تیره‌تر. كرم ‌پودر روشن رنگ صورت را می‌پراند و كرم‌پودر خیلی تیره رنگ صورت را خفه می‌كند.

برای یک آرایش صورت حرفه ای جوش ها را پنهان کنید…

جوش صورت بدترین اتفاقی است كه قبل از یك ‌مهمانی سرش بیرون می‌زند و باعث عذاب می‌شود اما آن را خیلی راحت می‌توانید پنهان كنید. لطفا پوشاندن جوش صورت با سفیدكننده روشن را فراموش كنید. كرم پودر روشن یا پنكیك سفید باعث می‌شود روی جوش یك تپه بسازید و بیشتر به چشم بیاید. متخصصان آرایش معتقدند با كمی كرم پودر تیره می‌توانید جوش را پنهان كنید. اندازه خود جوش كرم‌ بردارید و به مدت پنج دقیقه بگذارید بماند. بعد آن را با دست محو كنید و بعد روی آن را با كرم پودر موردنظر بپوشانید.

روی مژه‌ها خانه نسازید…

ریمل مهم‌ترین وسیله آرایش چشم است. مژه را می‌توانید با ریمل یكدست، سیاه و زیباتر كنید. البته به شرطی كه روی چشم‌های‌تان خانه نسازید. خانه‌سازی اصطلاحی است كه آرایشگرها به ریمل‌های لخته شده و گلوله گلوله شده روی مژه‌ها می‌گویند. برای اینكه ریمل روی مژه‌های‌تان گلول گلوله نشود باید اول مژه‌ها را از پشت پلك و وقتی به پایین نگاه می‌كنید، ریمل بزنید و بعد با چشم باز و از انتهای مژه‌ها شروع كنید. هیچ وقت روی ریمل، ریمل نزنید. اگر می‌خواهید آرایش‌تان را تجدید كنید اول چشم‌ها را تمیز كنید و بعد دوباره روی آن ریمل بزنید. ریمل گلوله گلوله شده روی چشم به هیچ وجه زیبایی ندارد و حتی می‌تواند چشم‌های شما را ریز‌تر و بسته‌تر نشان دهد.

برای یک آرایش صورت حرفه ای این مدل سایه را فراموش کنید…

اصلا می‌دانید سایه‌های طبقه‌ای و پله پله چند سال است كه از مد افتاده؟پس اگر می‌خواهید آرایش‌تان به روز و زیبا به نظر برسد، دیگر دور این مدل سایه را خط بكشید. آرایشگرهای معروف دنیا معتقدند بهترین نوع سایه تركیبی از چند رنگ بدون تشخیص رنگ‌ها از همدیگر است. شاید در نگاه اول سخت به نظر برسد اما اصلا این طور نیست. فقط كافی است چند رنگ مناسب صورت و لباس‌تان انتخاب كنید و رنگ‌ها را به كمك برس محو كنید؛ طوری كه هیچ خطی از رنگ‌ها مشخص نباشد و بین بقیه رنگ‌ها جدایی نیندازد. قبل از اینكه سایه بزنید هم روی پلك را با پنكیك بپوشانید تا پلك‌ها یكدست باشد و سایه‌ها به اصطلاح روی پلك راه نیفتد.

آرایش لب ها 

برای یک آرایش صورت حرفه ای خط‌كشی نكنید…

 برجسته کردن لب ها یکی از روش های زیباسازی لب ها در آرایش صورت است. شما به راحتی با یک آرایش حرفه ای می توانید لب های تان را برجسته و زیبا کنید.

چگونه با آرایش لبهایی برجسته و جذاب داشته باشیم؟…

رنگ های لب غنی و جذاب مثل شرابی، قرمز و شاتوتی امروزه در دنیای مد و آرایش رنگ های خیلی محبوبی هستند. قسمت مهم در استفاده درست از این رنگ ها این است که ابتدا رنگ درست را انتخاب کنید که به خوبی با رنگ پوست و دیگر آرایش های صورتتان بیاید و دوم اینکه درست رژلب بزنید. اما اغلب زنان تکنیک های نادرستی را برای رژ زدن اعمال می کنند و بعد مجبورند نتایج ناخواسته آن را اصلاح کنند. برای اجتناب از این اشتباهات آرایشی غیرجذاب ما سه نکته بهتان یاد می دهیم تا بهترین آرایش لب را داشته باشید.
برای برجسته کردن لب های تان،آنها را تراشیده و تمیز کنید…

ما نمی توانیم به اهمیت تراشیدن لبهایتان به اندازه کافی قبل از آرایش تاکید نکنیم. این کار یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید با انجام دادنش مطمئن شوید لبهایتان ظاهری جذاب خواهد داشت. اگر به این قسمت از لبتان رژ نزنید با وجود پوست مرده، لب ظاهری ناهموار و زشت پیدا خواهد کرد. انواع تمیز کننده های مختلف برای لب در فروشگاه ها وجود دارد، شاید هم بتوانید این کار را با عسل و شکر بکنید اگر هم که عجله دارد می توانید این کار را به آرامی با یک مسواک انجام دهید.

برای برجسته کردن لب های تان اول خط لب بکشید…

کشیدن یک خط باریک دور لب هایتان اهمیت بسزایی دارد، این کار روی لبه های لب تاکید کرده و یک خط لب تمیز و صاف بهتان می دهد. خط لب از تراوش رژلب به بیرون لب نیز جلوگیری می کند. و نیز مهم است که کل لبتان را با خط لب سایه دار کنید چرا که اگر قسمتی از رژتان پاک شود سایه زیر آن هنوز هست.

با استفاده از برس رژ بزنید…

استفاده از برس کوچک برای رژ زدن به جای اینکه رژ را مستقیم روی لبتان بمالید بهتان کنترل بیشتری در آرایش کردن می دهد و همچنین کمک می کند تا بتوانید یک سایه پردازی عالی در آرایش لب داشته باشید. استفاده از یک برس کوچک شما را مطمئن می سازد که خط لب خود را به صورت طبیعی حفظ کرده اید و حتی می توانید رنگ رژ مطلوب خود را به صورت چند لایه سایه پردازی کنید.

ابروها

اشتباهات زیادی زیر ابروهای تان را زشت و بی حالت می کند ابرو در ظاهر افراد تأثیر زیادی دارد به همین دلیل هم زن و مرد، زیاد ابروها را دستکاری می‌کنند. این اشتباهات معمولاً باعث خراب شدن شکل و ظاهر ابرو می‌شود.

ابروها را ناشیانه بر ندارید

مجله‌های زیبایی معمولاً روش‌ها و متدهای برداشتن ابرو را آموزش می‌دهند. آنها از روی چند شکل و دیاگرام بهترین شکل ابرو را نشان می‌دهند. خیلی‌وقت‌ها آنها به شما می‌گویند با مداد طراحی ابتدا شکل ابروی دلخواهتان را درست کنید و باقی موها را بردارید. با این حال نتیجه اصلاً مطلوب نیست. یک دلیل مهم این وضعیت این است که شما دقیقاً نمی‌دانید روش برداشتن ابرو چگونه است و توجهی به مدل ابروهای خودتان ندارید.

بهتر است قبل از برداشتن ابرو اجازه بدهید ابروهایتان کاملاً پر شوند و شکل واقعی آن مشخص شود و سپس متناسب با انواع مدل‌های ابرو آن طرحی که با شکل صورت شما متناسب است را انتخاب کنید. اگر بخواهید خودتان به ابروهایتان مدل خاصی بدهید قطعاً آن را خراب خواهید کرد.

بیش از اندازه ابرو را بر ندارید

شاید این توصیه را شنیده باشید که برداشتن ابروها باعث می‌شود که به مرور زمان دیگر پر نشوند. این توصیه درست است. برداشتن زیاد ابرو می‌تواند باعث کم شدن ابروها شود. گاهی اوقات با برداشتن ابرو جای آن دوباره پر نمی‌شود. با افزایش سن این احتمال بیشتر می‌شود. حالا اگر فکر می‌کنید که بهتر است همیشه ابروها را با وکس بردارید و با مداد ابرو شکل دلخواه ابرو را بکشید به این نکته بیشتر فکر کنید. اگر فکر می‌کنید که با ابروهای نازک زیباتر به نظر می‌رسید بازهم این کار را نکنید. یک ابرو با اندازه طبیعی قطعاً زیباتر از ابروی پهن یا بسیار نازک آنچه باید در مورد آرایش صورت و مو بدانیم است.

موهای نازک بالای ابرو را بر ندارید

خیلی‌ها عادت دارند موهای کرکی بالای ابرو را بر دارند. این یک اشتباه است که متأسفانه به مرور زمان به عادت هم تبدیل می‌شود و در نهایت باعث می‌شود بالای ابروهایتان خالی به نظر برسد. کرک‌های بالای ابروها را هیچ کس نمی‌بیند اما به طور کلی در شکل ابروها مؤثر است. آنها را به حال خودشان رها کنید و یادتان باشد موهای ابرو را باید از بالای پلک بردارید نه از روی پیشانی. کرک‌های ابرو را با مداد ابرو پر کنید. مدادی که با آن ابرو را پر می‌کنید حتماً باید مخصوص ابرو باشد.

ابرو را پر کنید

همه ابروهای پر پشتی ندارند. درست مثل اینکه همه موهای پر پشتی ندارند. اما برای شکل دادن به ابروها باید بخش‌های خالی ابرو را کاملاً پر کنید. در هر صورت این ابروی شماست چه بتوانید با روش‌های درمانی رشد موهای ابرو را بهبود بدهید و چه نه. اما در هر صورت این امکان همیشه وجود دارد که با مداد داخل ابرو را رنگ کنید.

ابروها را شانه کنید

اگر ابروهای بلندی داشته باشید ممکن است ابروهایتان افتاده و نامرتب به نظر برسند. موهای بلند انتهای ابرو را نباید کوتاه کنید. بهترین راه این است که آنها را با برس مخصوص ابرو مرتب کنید. می‌توانید از کمی ژل مخصوص ابرو هم استفاده کنید تا ابروها مرتب باشند.

برای فرم دادن به ابروهای تان از تیغ استفاده نکنید

تیغ‌های مخصوص ابرو وجود دارند که خیلی‌ها عادت دارند به وسیله آن ابروها را فرم بدهند. اما بهتر است دیگر از تیغ استفاده نکنید. بهترین راه برای مرتب کردن ابروها و اطراف ابرو استفاده از بند و وکس و موچین است. درست است که تیغ برای تمیز کردن موهای زائد نواحی دیگر بدن مؤثر است اما تیغ‌ها واقعاً برای صورت خانم‌ها مناسب نیستند.

برای برداشتن ابروهای تان موچین مناسب داشته باشید

برای برداشتن ابرو باید یک جفت موچین مناسب و حرفه‌ای و خوش دست داشته باشید. موچینی که خوب موها را نمی‌گیرد یا کار با آن برای شما ساده نیست باعث می‌شود برداشتن ابرو به کار ناشیانه‌ای تبدیل شود که فقط به ابروهایتان آسیب می‌زند و اعصابتان را هم بهم می‌ریزد.

برداشتن ابرو از ناحیه تاج

به نظر منطقی است که برای برداشتن ابرو از تاج ابرو شروع کنید و به انتها پیش بروید. اما این روش درست نیست. برای برداشتن ابرو باید از وسط ابرو و در ناحیه‌ای که ابروها پرتر است شروع کنید. از وسط ابرو به سمت انتهای ابرو حرکت کنید و وقتی کاملاً پشت پلک و زیر ابرو را مرتب کردید تاج ابرو را مرتب کنید.

بند انداختن ابرو

یک اشتباه رایج خانم‌ها این است که خودشان به تنهایی سعی می‌کنند با وکس یا بند موهای زائد ابرو را بردارند. این کار بدون شک کار پرخطری است، چون هم ممکن است به خودتان آسیب بزنید و پوست را زخمی و ملتهب کنید و هم به خاطر تسلط نداشتن کافی وارد بخش اصلی ابرو شوید و کل ابرو را خراب کنید. بند انداختن زیاد ابرو هم کار درستی نیست. بهتر است از این روش به شکل محدودی استفاده کنید و حتماً این کار را به یک آرایشگر و طراح ابرو بسپارید.

چگونه ابروهای پهن داشته باشیم

ابرو همواره با زیبایی همراه است. تغذیه عامل ضروری برای ریزش ابرو است است. تغذیه نامناسب می تواند باعث ضعیف شدن ابرو شود. وراثت نیز تاثیر بسیار مهمی در ان دارد . اگر به دنبال شیوه هایی آسان و کاملا طبیعی برای پهن شدن ابروها خود هستید، شیوه های تایید شده زیر را تست کنید حتما به دردتان خواهد خورد.

روغن کرچک:

این روغن فوق العاده ، یکی از قدیمی ترین و موثرترین روغن ها برای رشد و تقویت ابرو و مژه ها به شمار می آید.این روش بسیار کم هزینه و کاملا تایید شده و تضمینی است.با ماساژ روغن کرچک بر روی ابروها و البته مژه ها، شاهد رشد موهای جدید و زیبا باشید.
در ضمن روغن کرچک، یکی از اسرار کار بسیاری از دکترهای زیبایی برای کاهش و حتی رفع چروک های دور چشم است.این روغن را همیشه در منزل داشته باشید.
آب پیاز:

آب پیاز، یکی دیگر از روش های بسیار موثر برای پر پشت کردن ابروهای نازک شده است.
آب پیاز با افزایش گردش خون و با داشتن سولفور، به تقویت ، ضخیم شدن و رشد مجدد موها کمک زیادی خواهد کرد.
اگر بوی تند پیاز شما را آزار می دهد، پیشنهاد می کنیم آن را زیر آب سرد پوست بگیرید یا از قبل، پیاز پوست گرفته را در یخچال بگذارید.بعد آب آن را گرفته و آن را روی ابروها ماساژ دهید.
روغن نارگیل:

ماساژ ابروها با این روغن اعجاب انگیز، علاوه بر رشد مجدد موهای ابرو و ضخیم شدن مو، موجب تیره تر شدن رنگ ابروها نیز می شود.
روغن نارگیل یکی از بهترین گزینه ها برای زیبایی و سلامت پوست و مو محسوب می شود.
این روغن بسیار مفید، از موهای آسیب دیده محافظت کرده و آن را ترمیم می کند.
رژیم غذایی مغذی:

رژیم غذایی سالم و مغذی و سرشار از ویتامین های A،CوE داشته باشید.
مدل مناسب ابروها

با توجه به فرم چهره خود، مدلی مناسب را برای ابروهای خود انتخاب کنید.
با این کار زیبایی چهره و ابروهای شما همواره حفظ خواهد شد.
آلوئه ورا:

آلوئه ورا یکی دیگر بهترین گزینه ها برای رشد و تقویت ابروها به شمار می آید.
شیر:

ماساژ شیر بر روی ابروها، علاوه بر پرپشت کردن تضمینی موهای ابرو، آن را کاملا تغذیه می کند.
ویتامین E :

نه تنها مصرف خوراکی این ویتامین به رشد و تقویت ابروها کمک می کند، بلکه ماساژ ابروها با آن هم بسیار مفید و موثر خواهد بود.
یک عدد کپسول ویتامین E را باز کرده و محتوی آن را با برس ابرو، روی ابروها بمالید.این روغن، ریزش ابروها را متوقف ساخته و ابروها را تقویت و رشد آنها را تسریع خواهد کرد.

موها

یک مدل موی جدید ظاهر شما را کاملا عوض می کند. مهم نیست موهایتان چه اندازه ای باشد، بلند، کوتاه یا متوسط. می توانید موهایتان را لایه لایه کوتاه کرده و خرد کنید. با این کار نه تنها ظاهرتان کاملا تغییر می کند؛ بلکه موهایتان حجیم تر دیده می شود.موهای خرد شده هم برای کسانی که موهای نازک دارند و هم کسانی که می خواهند قسمت بالای موهایشان حجیم تر شود مناسب است. اگر چه این مدل مو شاید ابتدا تغییر اساسی در ظاهر موی شما ایجاد نکند، اما بدون شک کمک می کند تا حجم و ضخامت موها بیشتر نشان داده شود. شاید بهترین نام برای این مدل مو مدل «لیر» باشد.

درمان طبیعی کم پشتی مو با آلوورا را امتحان کنید

آلوورا صدها سال است که به عنوان درمان بسیاری از دردها و بیماری ها استفاده می شده، اما آیا می دانید می توانید به کمک آن موهایی حجیم و ضخیم داشته باشید؟ این گیاه درمان طبیعی موهای ریخته شده است، مغذی پوست کف سر و نرم کننده، و در عین حال رشد طبیعی موها را بهتر می کند. خیلی راحت ژل داخل آلوورا را کف سر مالیده و اجازه دهید نیم ساعت تا یک ساعت بماند، سپس با شامپو بشویید.

انتخاب محصولات مراقبت از موی مناسب

برای حجم دادن و ضخیم شدن موها به شدت توصیه شده که از یک شامپوی دو کاره معتبر استفاده کنید. شامپوهای حجم دهنده بهتر از ماسک مو یا نرم کننده هستند؛ چون ماسک و نرم کننده به جای پر کردن و بیشتر کردن ضخامت موها باعث نرم کردن و نازک تر نشان دادن موها می شوند.

صرف نظر از اینکه می خواهید برای یک مراسم خاص بهترین ظاهر را داشته باشید یا فقط تصمیم گرفته اید که تغییری ایجاد کنید، این روش های ساده، کم هزینه و با ماندگاری خوب بهتان کمک می کند شکل و مدل کلی موهایتان را عوض کنید!موهای کم پشت و نازک مشکل بسیاری از خانم هاست که همیشه برای زیباتر کردن موهای شان با مشکل مواجه هستند. با روش های ساده زیر می توانید موهای نازک و کم پشت تان را پرپشت و ضخیم کنید.
روش های ساده ای که به شما کمک موهای کم پست تان را پرپشت و ضخیم کنید

بدون شک مو یکی از مهم ترین جنبه ها در زیبایی ظاهری زنان محسوب می شود، و اگرچه برخی از خانم ها موهایی ضخیم و بلند و سالم به ارث برده اند، برعکس برخی از خانم ها موهایی نازک و شکننده دارند. قطعا بعضی از محصولات گران قیمت مارک های معتبر می توانند بهتان کمک کنند، اما اگر شما بودجه خریدن این محصولات را ندارید، با کمک چندین روش می توانید به موهایی ضخیم تر و پرحجم تر دست یابید، موهایی که همیشه آرزوی داشتنش را داشتید.

در اینجا هفت مورد از بهترین روش ها برای داشتن موهایی حجیم را معرفی می کنیم:

1-برای پرپشت کردن موهای نازک و کم پشت، پوش دادن را فراموش نکنید

از قدیم یکی از معمول ترین کلک ها برای حجیم تر و پرتر نشان دادن موها پوش دادن آنها بوده است. یکی از روش هایی که آرایشگران وقتی مشتری آنها موهایش برای درست کردن مدل مویی به اندازه کافی پرپشت نیست، استفاده می کنند. وقتی خودتان می خواهید موهایتان را پوش بدهید، فقط باید تمام موهایتان را بالای سر مثل تاج جمع کرده و بعد با شانه آنها را عقب سر جمع کنید.این کار را با فاصله 6 تا 7 سانتی از ریشه مو شروع کنید. وقتی این کار را انجام دادید، با نوک انگشتان موها را صاف و مرتب کنید.

2-برای پرپشت نشان دادن موهای کم پشت و نازک رنگ موی جدیدی را امتحان کنید

تابحال توجه کرده اید که بعد از رنگ کردن موها ظاهر انها هم بهتر می شود؟ این خطای دید نیست- بعد از رنگ کردن موها حجیم تر و ضخیم تر می شود، و تا مدتی ظاهر بهتری دارد. این قشنگی برای همیشه دوام ندارد، اما رنگ کردن موها یک انتخاب عالی برای کسانی است که می خواهند موهای ضخیم تر داشته باشند، خصوصا اگر قرار است به یک مهمانی خاص یا عروسی دعوت شوید. با این حال یک آرایشگر حرفه ای انتخاب کنید که در انتخاب رنگ موی مناسب، مدل مو و آرایشی که بهتان می آید، راهنمایی تان کند. بعد از تمام شدن کار توجه کنید که موهایتان چقدر نسبت به قبل حجیم تر شده است. اگر بعد از رنگ کردن مو از موها به درستی مراقبت کنید، رنگ آنها چندین هفته دوام می آورد. از طرف دیگر به خاطر فقط حجیم تر شدن موها لازم نیست کل موها را رنگ کنید، بلکه می توانید فقط قسمتی از موها را هایلایت یا مش کنید. این بار هم یک آرایشگر حرفه ای می تواند درباره رنگ و مدل مویتان شما را راهنمایی کند.

3-بیگودی داغ یا بابلیس می تواند موهای نازک و کم پشت تان را پرپشت کند

موهای کم پشت و نازک مشکل بسیاری از خانم هاست که همیشه برای زیباتر کردن موهای شان با مشکل مواجه هستند. با روش های ساده زیر می توانید موهای نازک و کم پشت تان را پرپشت و ضخیم کنید.
روش های ساده ای که به شما کمک موهای کم پست تان را پرپشت و ضخیم کنید

بدون شک مو یکی از مهم ترین جنبه ها در زیبایی ظاهری زنان محسوب می شود، و اگرچه برخی از خانم ها موهایی ضخیم و بلند و سالم به ارث برده اند، برعکس برخی از خانم ها موهایی نازک و شکننده دارند. قطعا بعضی از محصولات گران قیمت مارک های معتبر می توانند بهتان کمک کنند، اما اگر شما بودجه خریدن این محصولات را ندارید، با کمک چندین روش می توانید به موهایی ضخیم تر و پرحجم تر دست یابید، موهایی که همیشه آرزوی داشتنش را داشتید. در اینجا هفت مورد از بهترین روش ها برای داشتن موهایی حجیم را معرفی می کنیم:

4-برای پرپشت کردن موهای نازک و کم پشت، پوش دادن را فراموش نکنید

از قدیم یکی از معمول ترین کلک ها برای حجیم تر و پرتر نشان دادن موها پوش دادن آنها بوده است. یکی از روش هایی که آرایشگران وقتی مشتری آنها موهایش برای درست کردن مدل مویی به اندازه کافی پرپشت نیست، استفاده می کنند. وقتی خودتان می خواهید موهایتان را پوش بدهید، فقط باید تمام موهایتان را بالای سر مثل تاج جمع کرده و بعد با شانه آنها را عقب سر جمع کنید.این کار را با فاصله 6 تا 7 سانتی از ریشه مو شروع کنید. وقتی این کار را انجام دادید، با نوک انگشتان موها را صاف و مرتب کنید.

5-برای پرپشت نشان دادن موهای کم پشت و نازک رنگ موی جدیدی را امتحان کنید

تابحال توجه کرده اید که بعد از رنگ کردن موها ظاهر انها هم بهتر می شود؟ این خطای دید نیست- بعد از رنگ کردن موها حجیم تر و ضخیم تر می شود، و تا مدتی ظاهر بهتری دارد. این قشنگی برای همیشه دوام ندارد، اما رنگ کردن موها یک انتخاب عالی برای کسانی است که می خواهند موهای ضخیم تر داشته باشند، خصوصا اگر قرار است به یک مهمانی خاص یا عروسی دعوت شوید. با این حال یک آرایشگر حرفه ای انتخاب کنید که در انتخاب رنگ موی مناسب، مدل مو و آرایشی که بهتان می آید، راهنمایی تان کند. بعد از تمام شدن کار توجه کنید که موهایتان چقدر نسبت به قبل حجیم تر شده است. اگر بعد از رنگ کردن مو از موها به درستی مراقبت کنید، رنگ آنها چندین هفته دوام می آورد. از طرف دیگر به خاطر فقط حجیم تر شدن موها لازم نیست کل موها را رنگ کنید، بلکه می توانید فقط قسمتی از موها را هایلایت یا مش کنید. این بار هم یک آرایشگر حرفه ای می تواند درباره رنگ و مدل مویتان شما را راهنمایی کند.

6-بیگودی داغ یا بابلیس می تواند موهای نازک و کم پشت تان را پرپشت کند

تابحال توجه کرده اید برخی از خانمهایی که موهای بلند دارند با کمترین تلاش موهای خود را فر می کنند؟ راز این خانم ها hot rollers است: روش استفاده از انها خیلی راحت است، ظرف 15 دقیقه گرم شده و بعد برای یک روز کامل موهایتان فر و موج دار می شود. معمولا ست خوب این وسیله دو تا سه سایز بیگودی دارد، و اگر می خواهید حجم بیشتری به موهایتان بدهید، پس بزرگ ترین بیگودی را در قسمت بالایی موها استفاده کنید.اجازه دهید بیگودی ها کاملا خنک شوند ( این زمان بستگی به بلندی موهایتان و نوع بیگودی شما بین 30 تا 60 دقیقه متفاوت است)، سپس به آرامی آنها را باز کنید و اجازه دهید موهایتان باز شود. حتما از نتیجه کار راضی خواهید بود. بعد از باز کردن بیگودی ها و موج دار شدن مو از تافت استفاده کنید تا حالت آنها مدت بیشتری دوام بیاورد، اما از تافت های خیلی قوی استفاده نکنید تا موهایتات خشک نشده و بیش از اندازه ثابت نشود.

7-همیشه موهایتان را بر عکس خشک کنید تا موهای تان پرپشت شود

این روش یکی از قدیمی ترین و معمول ترین کلک ها بوده و برای خانمهایی با بلندی متوسط مو بهترین روش است. وقتی در حالت ایستاده موهایتان را خشک می کنید، اجازه ندهید جاذبه زمین حجم موهایتات را بگیرد. پس سر موهایتان را به سمت بالا گرفته و از پایین انها را سشوار بکشید؛ با این کار حجم موهایتان بیشتر می شود، اما اگر می خواهید یک مرحله جلوتر بروید، بعد از خشک کردن موها اسپری حجم دهنده نیز استفاده کنید. فقط یکی دو پاف کفایت می کند!

8-برای پرپشت نشان دادن موهای تان، مدل موهایتان را عوض کنید 

فرم شانه کردن مو ها در پر پشت نشان دادن مو بسیار موثر می باشد .

چگونه آرایشی لایت و طبیعی داشته باشیم ؟

بین لوازم آرایشی سایه های چشم بیش از همه تنوع رنگ دارند؛ رنگ هایی فریبنده و زیبا که هرکسی را به خرید ترغیب می کند حتی اگر نداند این رنگ با پوست او هماهنگی دارد اما بهتر است دست نگه دارید؛ هر رنگی نمی تواند شما را زیبا کند؛ توصیه می کنیم به جای آنکه سراغ سایه های بزرگ با رنگ های بی شمار بروید و بیشتر خودتان را گیج کنید، از میان سایه های چهارتایی انتخاب کنید که در آنها رنگ های هماهنگ با هم در یک پالت جمع آوری شده اند، درنتیجه کار بسیار آسان تر می شود. در اینجا روش کار کردن با این سایه ها را برای تان آورده ایم تا خودتان حرفه ای ترین آرایش را روی چشم های تان پیاده کنید.

برای استفاده از سایه های چهارتایی روش دیگری هم وجود دارد؛ روشی که در آن آرایش چشم آنقدر ملایم است که هر کسی متوجه آن نخواهد شد ولی در عوض حالت چشم زیباتر می شود.

روشن ترین رنگ سایه را روی پلک پخش کنید یعنی با یک برس مناسب از زیر ابرو تا خط مژه ها را رنگ بزنید.

حالا با دومین رنگ روشن (رنگ ملایم) از خط مژه تا زیر استخوان ابرو (یعنی خط حدقه چشم) را رنگ بزنید. یادتان نرود گوشه ها و مرزهای کار را کمی پخش کنید تا جایی دو رنگ به نظر نرسد.

حالا با استفاده از یک برس سایه کوچک دومین رنگ تیره را روی نیمه پایینی پلک بزنید یعنی از خط مژه شروع کنید و تا نیمه پلک ادامه دهید؛ یکنواخت کردن رنگ ها را فراموش نکنید.

حالا با تیره ترین رنگ سایه روی خط مژه را رنگ دهید؛ یعنی با رنگ تیره خط چشم بکشید.

با چرخه رنگ آشنا شوید

احتمالا تا به حال دیده اید که برخی از آرایشگران برای آرایش چشم از چند رنگ مختلف استفاده کرده و به گونه ای این رنگ ها را با هم ترکیب می کنند که حالت چشم کاملا متفاوت می شود. این کار خیلی سخت نیست؛ اگر با چرخه رنگ آشنا باشید.

اصول اولیه چرخه رنگ را می توان در دو نکته کلی خلاصه کرد: 

  • رنگ هایی که در دو جهت مخالف هم قرار می گیرند، بیشترین تضاد را با هم دارند؛ وقتی این رنگ های متضاد در کنار هم قرار بگیرند، بیشترین اثربخشی را در چشم بیننده خواهند داشت و به شدت جلب توجه می کنند.
  • رنگ هایی که در این چرخه به هم نزدیک هستند بهترین ترکیب رنگ را به وجود می آورند و در چشم بیننده تصویری آرام بخش و متعادل دیده می شود؛ درنتیجه آراستن چهره با چنین رنگ هایی می تواند دقت و مهارت آرایشگر را نشان دهد.

چطور از چند رنگ استفاده کنید

استفاده مجزا تنها از یک رنگ سایه نمی تواند جلوه چندانی به چشم ها ببخشد و بیشتر برای یک آرایش بسیار ساده روزانه مناسب است؛ بنابراین برای مهمانی ها و عروسی ها سراغ استفاده از چند رنگ بروید تا بتوانید زیبایی چشم ها را چندین برابر کنید.

در اینجا ما برای تان یک نوع سایه چهارتایی تقریبا رایج را انتخاب کرده ایم که رنگ های بسیار ملایمی دارد و می تواند برای هر رنگ پوستی مناسب باشد؛ علاوه بر اینها رنگ هایی هستند که چندان روی چشم جلب توجه نمی کنند و درنتیجه چهره مصنوعی یا بسیار آرایش کرده به نظر نخواهد رسید. البته لزومی ندارد شما حتما از همین رنگ ها استفاده کنید بلکه کافی است اصول کار را یاد بگیرد تا بعد باتوجه به سایه های چهارتایی که دارید زیباترین کار ممکن را روی چشم ها انجام دهید.

قانون سایه های چهارتایی چشم

اگر می خواهید خودتان یک آرایش متعادل و زیبا روی چشم های تان داشته باشید، توصیه می کنیم سراغ سایه های چهارتایی بروید. اینگونه سایه ها از چهار رنگ متفاوت تشکیل شده اند که معمولا انتخاب و ترکیب این چهار رنگ قواعد خاصی دارد:

  • یک رنگ بسیار آرام و کم رنگ که می توان از آن به عنوان پایه سایه، روی تمام پلک را پوشاند یا اینکه برای روشن کردن قسمت زیر ابرو و قسمت داخلی چشم از آن بهره گرفت.
  • یک رنگ ملایم که می توان از آن برای نشان دادن بهتر حالت چشم بهره گرفت و از آن برای روی پلک استفاده کرد.
  • یک رنگ متضاد که به نظر می آید چندان با دیگر رنگ های پالت سایه هماهنگی ندارد (البته بعضی سایه ها این رنگ متضاد را ندارند و تنها راه ایجاد حجم با این سایه ها استفاده با هم کمرنگ ترین و پررنگ ترین رنگ است).
  • یک رنگ تیره که می توان از آن به عنوان خط چشم برای کنار مژه ها استفاده کرد تا آرایش عمق بیشتری پیدا کند؛ البته برای آرایش های دودی که چشم ها کاملا تیره می شوند، پلک را با این رنگ می پوشانند.

چند راه ساده برای ایجاد تغییراتی بزرگ در صورت تان

وقتی صحبت از یک تغییر در چهره‌تان می‌شود، ما تنها در چند گام ساده به شما کمک می کنیم.
آیا همیشه یک مدل آرایش می کنید ؟ همیشه یک مدل مو و یا رنگ لوازم آرایش را استفاده می کنید ؟ خوب حالا دیگر زمان تغییر رسیده ، ظاهرتان را متحول کنید .

با آغاز چند ماهی از سال ۲٠۱۵، همه چیز پیرامون “سال جدید و من جدید” است، اینطور نیست؟ درحالی که تهیه‌ یک لیست نسبتاً طولانی از راه‌حل‌ها بخش ساده داستان است، تصمیم گیری درباره‌ اینکه دقیقاً چگونه همه‌ی این تغییرات را انجام دهیم همیشه خیلی ساده نیست. سازمان‌دهی مجدد زندگیتان از بالا تا پایین ممکن است بخشی از کار باشد، اما وقتی صحبت از یک تغییر در چهره‌تان می‌شود، ما تنها در چند گام ساده به شما کمک می کنیم.

1 – موهایتان یک طرف قضیه است

احتمال دارد که موهایتان آرایش ثابت و یکنواختی داشته باشند. اگر تمایل دارید تغییراتی ایجاد کنید، اتو¬مویتان را با یک بیگودی عوض کنید. اما همزمان که موهایتان را فر می¬کنید، به فکر تغییر در قسمت‌های دیگر هستید؟ احتمالاً نه پس بیایید راه‌های جدید را امتحان کنید.

2 – تجربه‌ رنگی
وقتی صحبت از رژلب، سایه‌ی چشم و حتی رژ¬گونه می‌شود، همه¬‌ی ما رنگ‌هایی را در نظر داریم. بیشتر ما در پیدا کردن سایه‌هایی که برای ما کارایی داشته باشند و هماهنگ با سایر لوازم آرایشی ما باشند مشکل داریم، چون آن‌ها خیلی گول‌زننده هستند، و ما ترجیح می‌دهیم ریسک نکنیم. با این وجود، شما هیچ‌وقت نمی‌فهمید تا اینکه امتحان کنید، پس از آزمایش چیزهای جدیدی که تاکنون امتحان نکرده¬اید نترسید، حتی طیف رنگ‌هایی که خیلی براق و روشن به نظر می‌رسند. کسی چه می‌داند، شاید شما در پایان چیزی پیدا کنید که برای شما نسبت به چیزهایی که قبلاً استفاده می¬کردید مناسب‌تر باشد، یا به صورت چند‌منظوره بتوانید از آن استفاده کنید.

3 – شکل ابروهایتان
ما مدل‌های ابروی زیادی را در سال ۲٠۱٤ شناختیم و هنوز درباره‌ی آن‌ها تردید داریم. اگر هنوز هم از داشتن ابروی ضخیم طفره می‌روید، پس هیچ زمانی بهتر از اکنون برای انجام این کار نیست. این کار را به یک متخصص زیبایی یا آرایشگر واگذار کنید و با هم کار کنید تا بهترین مدل ابرویی را که برای صورتتان مناسب است، پیدا کنید. به ما اعتماد کنید، ابروها مثل قاب صورت شما هستند، پس شکل مناسب برای آن‌ها بسیار مهم است.

4 – خط چشم مشکی را کنار بگذارید
احتمالاً هر دختر زیبایی که خط چشم مشکی کشیده است، زمان زیادی را برای یکسان کشیدن آن‌ها صرف کرده است. و بعضی از ما که هر روز خط چشم می‌کشیم، تقریباً نمی‌توانیم خودمان را بدون آن تصور کنیم. با این وجود، اگر شما حس می¬کنید که دوست دارید چشمانتان را متحول کنید، ما به شما توصیه می‌کنیم به خط چشم‌های مشکی‌تان استراحت بدهید. در عوض، مداد¬ چشم¬ بی‌رنگ بکشید، آن‌ها چشمانتان را درشت‌تر خواهند کرد، و به شما چهره‌ی تازه‌ای می‌دهند. به‌علاوه، مثل یک خط چشم سفید، زننده نیست اما همان تأثیر جادویی را دارد.

5 – قوانین آرایشی جدید را امتحان کنید
در دنیای جادویی آرایش، انتخاب‌ها بی‌پایانند. بین ژل‌ها، مایع‌ها، کرم‌ها و پودر‌ها، انتخاب‌های زیادی وجود دارند و ما حقیقتاً اعتقاد داریم که همه‌ی آن‌ها را امتحان کنید. بساط آرایشی همیشگی‌تان را جمع کنید، تا محصولات جدید، یا نمونه‌های جدید را تست کنید، با این روش شما می‌توانید انتخاب‌های تازه‌ای کشف کنید، بدون اینکه پول زیادی خرج کنید.

6 – رایحه‌ی خودتان را بیابید
عطری که شما سال‌ها از آن استفاده کرده‌اید رسماً (رایحه‌ی شما) شده است. اگر هریک از دوستان یا خانواده¬ شما در جایی آن‌را حس کنند، بلافاصله به یاد شما می‌افتند. همان‌طور که تا وقتی عشق واقعیتان را پیدا نکرده‌اید با آن ازدواج نمی‌کنید، عطر شما هم همین‌گونه است؛ بنابراین ما به شما اطمینان می‌دهیم که امتحان کردن انواع دیگر ضرری ندارد. باور کنید یا نه، تعویض رایحه‌ای از میوه به گل واقعاً می‌تواند یک شروع دوباره باشد، و چشمانتان را به برند‌های جدید باز کند.

گونه‌های‌تان را با یك رژگونه قهوه‌ای ملایم جلوه دهید تا صورت‌تان از حالت مصنوعی خارج نشود. تیره كردن گونه‌ها سن را زیادتر نشان می‌دهد.

 مطمئن باشید در این سن هنوز ابروهای‌تان نریخته است ولی اگر می‌خواهید ابروهایی زیباتر داشته باشید با یك مداد كمرنگ قهوه‌ای به آنها حالت دهید ولی مواظب باشید از حالت طبیعی خارج نشود.

چگونه متناسب با سن مان آرایش کنیم؟

هر خانمی وقتی با پایان دوره مدرسه و ورود به سومین دهه زندگی‌اش، شروع به آرایش كردن می‌كند، به فراخور سلیقه‌اش تكنیك‌هایی را یاد می‌گیرد اما نكته اینجاست كه با ورود به هر دهه و بالا رفتن سن، این آموزش‌ها باید به‌روز شوند و فرد تكنیك‌های مناسب با سن و سالش را یاد بگیرد. دانستن این نكات چه در مراقبت از پوست و چه در آرایش، راز حفظ زیبایی شما تا سال‌های سال است.

آرایش و محافظت از پوست در 50 سالگی – در سن 50 سالگی چگونه از پوست مان محافظت کنیم؟

خانم‌ها با ورود به میانسالی به كرم‌های ضدآفتاب با 30SPF و بالاتر نیاز دارند. به آنها توصیه می‌شود حتی در منزل هم از ضدآفتاب استفاده كنند. خانم‌هایی كه مرز 50 سالگی را گذرانده‌اند حتما باید از كرم‌های دورچشم و ضدچروك برای پیشگیری از زیادتر شدن چروك‌ها استفاده كنند.

استفاده از كرم‌های لایه‌ بردار به صورت ماهانه و زدن كرم‌های روشن‌كننده هر 2 تا 3 روز یك‌بار برای خانم‌ها در این سن توصیه می‌شود. انواع میوه‌ها و سبزی‌ها، به‌خصوص آنهایی كه رنگ قرمز، نارنجی و زرد دارند، سرشار از آنتی‌اكسیدان‌ها هستند و مصرف حداقل 5 وعده از آنها در طول روز به تمام خانم‌ها در 50 سالگی برای حفظ سلامت پوست‌شان توصیه می‌شود.

در سن 50 سالگی چگونه آرایش کنیم؟

– رنگ ابروها با افزایش سن كمتر می‌شود؛ پس مداد ابرویی كه برای 25 سالگی استفاده می‌شود، برای 50 سال مناسب نیست و به رنگ تیره‌تری احتیاج دارید. البته بهتر است برای ابروها از سایه‌های ابرو استفاده كنید تا با هاشور زدن میان ابروها، چهره مصنوعی نشود.

– بسیاری افراد به دلایل مختلف با افزایش سن از رژگونه استفاده نمی‌كنند ولی یك لایه قرمز رنگ ملایم می‌تواند شادابی و جوانی را به پوست هدیه كند. رژگونه را به قسمت پایین گونه نزنید چون باعث افتاده به نظر رسیدن آن می‌شود.

– به كار بردن خط چشم و ریمل روی پلك پایین باعث می‌شود چشم‌ها افتاده‌تر به نظر برسند. در عوض اگر مژه‌های پلك بالا با ریمل حجم‌ دهنده آراسته شوند بهترین تاثیر را خواهند داشت. در این سن دور سایه زدن را خط بكشید.

– اگر می‌خواهید چین و چروك و خطوط زیر چشم‌تان را بپوشانید، مراقب باشید تا استفاده بیش از حد از مواد پوشاننده زیر چشمی، چروك‌های اطراف چشم‌تان را بیشتر نمایان نكند؛ قبل از اینكه دست به كار شوید دور چشم‌تان را مرطوب كنید تا پنهان كردن خطوط اطراف چشم و تیرگی دور چشم آسان‌تر شود.

– به شما پیشنهاد می‌كنیم در این سن دور رژ لب‌های تیره را خط بكشید تا چهره جوان‌تری داشته باشید. رنگ تیره در رژ لب باعث می‌شود سن‌تان بیشتر نشان داده شود؛ البته در ‌مهمانی‌های رسمی می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر استفاده كنید.

آرایش و محافظت از پوست در 40 سالگی – در سن 40 سالگی چگونه از پوست مان محافظت کنیم؟

خانم‌ها در این سن بدانند كه چون ساخت كلاژن پوست كمتر می‌شود، باید بیشتر از كرم‌های حاوی كلاژن استفاده كنند. این نوع كرم‌ها پوست‌های شل و افتاده را كشیده، خاصیت الاستیكی و استحكام پوست را بهبود می‌دهند و باعث كاهش میزان چین و چروك می‌شوند.

در افراد بالای ۴۰ سال، اسیدلاكتیك تاثیر بسزایی روی پوست دارد زیرا در این سنین پوست خشك و بی‌حالت شده و تغییر رنگ پیدا می‌كند. مرطوب‌كننده‌ای كه حاوی اسید لاكتیك باشد، نه‌تنها لكه‌های پوستی را از بین برده و رنگ پوست را به حالت اولیه باز می‌گرداند، بلكه رطوبتی به پوست می‌دهد كه باعث درخشش آن می‌شود.

در سن 40 سالگی چگونه آرایش کنیم؟

– چون در سن 40 سالگی پوست خشك می‌شود و رطوبت خود را از دست می‌دهد، بهتر است قبل از اینكه آرایش خود را شروع كنید از كرم‌های مرطوب‌كننده مناسب استفاده كنید تا پوست نرم شود؛ سپس كرم پودر یا پنكیك را به صورت و گردن خود بزنید.

– از آنجایی كه در این سن ابروها مانند سابق پر نیست، می‌توانید با مدادی قهوه‌ای جاهای خالی را پر كنید. برای ابروها از رنگ‌های پررنگ استفاده نكنید چون چهره را مصنوعی‌تر می‌كند.

– چون ریمل سن را زیاد نشان می‌دهد و شما می‌خواهید در این سن جبران مژه‌های ریخته شده را بكنید، بهتر است از فرمژه برای حالت دادن مژه‌ها استفاده كنید. همچنین برای اینكه چین و چروك اطراف چشم پوشانده شود بهتر است از سایه‌های قهوه‌ای، بنفش و. . . استفاده شود.

– از زدن رژگونه زیاد خودداری كنید زیرا چهره شما را مصنوعی می‌كند. بهتر است برای استفاده از رژگونه از رنگ‌های ملایم مثل هلویی یا قهوه‌ای استفاده كنید.

– برای اینكه سن‌تان كمتر نشان داده شود و چین و چروك‌های اطراف لب كمتر به چشم بیایند، بهتر است از رژلب و خط لب همرنگ استفاده كنید. در این سن بهتر است از رنگ‌های تند مثل قرمز و قهوه‌ای در ‌مهمانی‌ها و رنگ‌های ملایم در مكان‌های عمومی استفاده شود.

آرایش و محافظت از پوست در 30 سالگی – در سن 30 سالگی چگونه از پوست مان محافظت کنیم؟

با رسیدن به 30 سالگی نگرانی‌های شما در مورد جوش‌ها از بین خواهد رفت اما حواس‌تان باشد كه روند نزولی پوست شروع شده است. بعد از سن 30 سالگی نور آفتاب فرصت این را خواهد داشت تا تاثیرات منفی خود را روی پوست‌تان نشان دهد. احتمالا متوجه شده‌اید كه خطوط پوستی یا نقطه‌های تیره روی پوست‌تان بیشتر و مشخص‌تر شده‌اند؛ به همین دلیل استفاده از محصولات ضد پیری و یك كرم چشم روزانه برای جلوگیری از آسیب‌های تدریجی از ضروریات است.

حتی یك روز را بدون ضدآفتاب سپری نكنید. توجه كنید كه در این سنین بهتر است از ضدآفتاب‌هایی استفاده كنید كه علاوه برداشتن SPF بالاتر از 15 و محافظت علیه اشعه‌های UVA و UVB حاوی آنتی‌اكسیدان‌هایی مانند چای سبز و سفید، ویتامین C و. . . باشند. همچنین كرم ضد آفتاب را به قسمتی از گردن و دست‌ها كه نور خورشید به آن می‌خورد هم بزنید.

در سن 30 سالگی چگونه آرایش کنیم ؟

– وقتی لوازم آرایش می‌خرید، خیلی مهم است كه به جز پیدا كردن لوازم آرایش و فكر كردن به ظاهری كه می‌خواهید داشته باشید، به فكر محافظت از پوست و تغذیه كردن آن هم باشید. هنگام خرید كرم پودر، ماركی را انتخاب كنید كه دارای SPF هم باشد تا حتی زمانی كه ضدآفتاب نمی‌زنید، یك لایه محافظ روی پوست شما باشد.

– وقتی به سن 30سالگی می‌رسید، شاید احساس كنید لب‌های‌تان برجستگی سابق را ندارد و بد نیست از رژ لب‌هایی استفاده كنید كه خاصیت برجسته‌سازی دارند. رنگ‌های توصیه شده برای سن شما در طیف روشن‌ مثل صورتی، كرم یا گلبهی با قابلیت پوشانندگی بهتر است.

– برای آرایش چشم در طول روز از رنگ‌های خنثی مثل صورتی یا كرم استفاده كنید؛ مگر اینكه بخواهید آرایش غلیظ‌تری داشته باشید، در این صورت از رنگ‌های تند و شبرنگ استفاده نكنید. فراموش نكنید رنگ روشن و ملایم را روی پلك بزنید و سایه تیره‌تر از همان تناژ رنگ را برای گوشه خارجی استفاده كنید. در آخر می‌توانید با یك سایه تیره‌تر رنگ زیر مژه‌های پایین را تیره كنید تا چشم حالت خود را از دست ندهد.

آرایش و محافظت از پوست در 20 سالگی – در 20 سالگی چگونه از پوست مان محافظت کنیم؟

در سن 20 سالگی، اگر از پوستی نرمال برخوردارید، فقط كافی است پیش از خواب آن را بشویید. اگر جزو كسانی هستید كه دارای پوستی چرب هستند از شوینده‌هایی كه شبیه ژل است استفاده كنید و اگر پوستی خشك دارید از محصولاتی كه حاوی شیر هستند.

همیشه و در همه حال از ضد آفتاب استفاده كنید ولی مهم نیست چه برندی؛ فقط مطمئن باشید از SPF 15 یا 20 برخوردار است و از پوست شما در برابر UVA و UVB محافظت می‌كند. ضدآفتاب را به تمام سطح پوست خود (صورت و گردن) بمالید.

از یك مایع مرطوب‌ كننده یا یك مرطوب‌ كننده‌ فاقد چربی استفاده كنید. بسیاری از متخصصان پوست توصیه می‌كنند از كرم‌های حاوی رتینوئیدهای مشتق از ویتامین A استفاده كنید. این محصولات بهترین داروهای ممكن برای كاستن خطوط ظریف و چین و چروك‌های پوستی، تحریك كلاژن و درمان جوش‌های پوستی هستند.

در سن 20 سالگی چگونه آرایش کنیم؟

– در این سن كه پوست آماده جوش زدن است از پنكیك و كرم‌پودر چرب استفاده نكنید زیرا باعث ایجاد جوش و آكنه می‌شود. برای اینكه به پوست‌تان رنگ و لعابی بدهید، بهتر است از پنكیكی سبك به رنگ پوست استفاده كنید.

– اگر می‌خواهید به چشمان‌تان حالت دهید بدون اینكه آرایش زیادی داشته باشید، بهتر است روی ابروهای‌تان حساب كنید. می‌توانید به ابروهای‌تان با مدادی قهوه‌ای حالتی دخترانه و ساده بدهید تا زیبایی چشمان‌تان دو برابر شود.

– برای حالت دادن به چشمان‌تان می‌توانید یك آرایش ملیح دخترانه داشته باشید. برای این كار از سایه‌های ملایم برای روی پلك و از سایه كمی تیره‌تر برای گوشه‌های چشم استفاده كنید. ولی همیشه یادتان باشد سایه چشم را در هر حالتی محو كنید تا كمتر خودش را نشان دهد و حالت طبیعی‌تر پیدا كند.

– به گونه‌های‌تان با رژگونه صورتی ملایم جلوه دهید تا صورت‌تان حالت دخترانه را از دست ندهد.

– یك رژلب صورتی یا كالباسی بسیار ملایم می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد؛ یادتان باشد هر قدر آرایش ملایم‌تری داشته ‌باشید، چهره دخترانه‌تر و زیباتری خواهید داشت.

6 آرایشی که می توانید با پوشیدن لباس های پاییزی خود داشته باشید

شاید برای شما جالب باشد که بتوانید مناسب با تغییر فصل و آب و هوا آرایش خود را نیز تغییر دهید، که در این صورت یک فرد خاص و تک به نظر برسید . ست بودن آرایش شما با فصل بسیار تک و خاص است ، در اینجا ترفندهایی را برای آرایش مناسب فصل پاییز برای شما آورده ایم.

  • لب های تیره و شاتوتی برای پاییز

یکی از بهترین انتخاب های مناسب مد برای پاییز ” لب های پر با رنگ ملایم تیره پلام یا آلویی می باشد.

به گفته متخصصان زیبایی : ” بهترین گزینه برای پاییز رنگ لب تیره کدر” است.

اگر شما نمی خواهید در آن حد تیره و مات باشید ، انتخاب بعدی شما می تواند رنگ شاتوتی باشد. این رنگ به رنگ گیلاس رسیده مایل به تیره است .

  • ابروهای پاییزی

به گفته برخی از آرایشگران مطرح دنیا هر چند ابروهای نازک طرفداران بسیاری دارد اما ابروهای بلند شده و پر مناسب این فصل هستند.
بهترین گزینه برای پاییز ابروهای پر و بلندی هستند که در انتها نازک شده باشند.

  • سایه متالیک با زمینه سایه روشن پاییزی

 سایه چشم متالیک پیشواز خوبی برای پاییز است. بسیاری از میک آپ آرتیست ها رنگ های برنز گرم را ترجیح می دهند که بستگی به رنگ پوست و همچنین رنگ مو و ابرو دارد.
اکثر آرایشگران گفته اند بهترین انتخاب برای سایه چشم این است که اطراف کل چشم را بپوشاند و با خط چشم و مژه ها در یک راستا باشد و ست شود.

  • رنگ پوست ملایم و خوشایند پاییزی

تیلر دیویس می گوید: ” بی نقض ترین رنگ پوست، پوست نیمه مات با درخشندگی در جاهای برجسته صورت مثل گونه ها است . ”
کیم با او موافق بوده و ادامه می دهد : پوست تازه و نیمه شفاف بهترین انتخاب برای هر مدلی در فصل پاییز است . رنگ پوست بهتر است تر مانند یا ملایم بوده و درخششی در سطح های برجسته پوست به نظر برسد.

  • خط چشم گرافیکی یا گربه ای پاییزی

به گفته Taylor Davis ” خط چشم گرافیکی یا همان گربه ای ، بهترین انتخاب برای پاییز است ؛ این خط چشم به حالتی است که روی کل چشم کشیده شود و در انتها به صورت شلاق مانندی بیرون بزند. “

  • مدل موی پاییزی

آرایشگر معروف Laura Polko می گوید که با ژاکت پاییزی بهترین مدل مو موهایی است که به کنار ریخته شده باشد و ژولیده و در هم پیچیده باشد.
برخی آرایشگران معتقد هستند موهای کم پشت ، کمی بلند با انتهای دم مانند و آشفته و مواج بهترین مدل موی پاییزی هستند.
تاتی با این مدل موافق بوده و می گوید باید موی خود را همیشه با فصل ست کنید بهترین رنگ هم همان رنگ های پاییزی زرد هستند.

سوالات متداول در مورد ارایش صورت و مو

1-  برای ابروهای کم پشت هاشور بهتر است یا تاتو؟ چگونه با آرایش، صورت گرد را كشیده ‏تر كنیم؟

با تكنیك سایه روشن و تیره می‌توان قدم اول را برای گرد كردن صورت برداشت، طبق روال همیشه همه آرایش‌های صورت را با فون مورد نظر گریم بپوشانید تا پوست یك دست شود؛ سپس از قسمت برجستگی گونه به طرف فك كناری صورت سایه چرب تیره‌تر بزنید و بعد روی قسمت استخوان‌های گونه را با فون، دو درجه روشن‌تر از رنگ زمینه كنید. این كار باعث می‌شود صورت شما گرد‌تر به نظر بیاید.

2-  برای تركیب كرم پودر و پنكیك چه نكاتی را باید در نظر گرفت؟ مثلا روی كرم پودر برنز باید چه رنگی از پنكیك را زد و چقدر؟

همیشه پنكیك باید یك درجه تیره‌تر از رنگ پوست باشد تا رنگ خود را از رنگ پوست جدا كند. چربی كرم پودری كه استفاده می‌كنید، باید متعادل باشد تا روی پوست شما به خوبی بنشیند. از كرم پودری كه زردی دارد، نباید اصلا استفاده كنید. ترجیحا كرم پودر باید هم‌رنگ پوست باشد. شناخت نوع پوست هم در این زمینه بسیار مهم است و بستگی به آرایش شب و روز شما دارد. به‌عنوان مثال روی كرم پودر برنز باید از پنكیك‌های طلایی، آجری یا برنز استفاده كنید. مقدار آن هم سلیقه‌ای است.

3- مدت‏هاست سعی می‏ كنم سیاهی و پف زیر چشمم را از طریق كرم پودر بپوشانم اما بعد از ساعتی دوباره زیر چشمانم سیاه می‏ شود. چه كار كنم تا این مشكل برطرف شود؟

برای برطرف كردن سیاهی و پف زیر چشم، راهی آسان را به شما پیشنهاد می‌كنم. پنبه را داخل شیر كم‌چرب آغشته كرده و شب‌ها قبل از خواب زیر چشم‌های خود بمالید. این كار باعث می‌شود سیاهی دور چشم‌های شما به مرور زمان كم‌رنگ‌تر شود. برای بر طرف‌كردن این مشكل باید بدانید كه خواب، آرامش، ورزش و تغذیه مناسب از مهم‌ترین فاكتور‌های اساسی برای پوست شما هستند.

4- صورتم موی زائد دارد، برای رفع آن از چه روشی می‏توانم استفاده كنم؟

رفع موهای زائد فقط باید با لیزر و زیر نظر متخصص پوست انجام شوند، این اولین و مطمئن‌ترین راه برای این کار است. می‌توان گفت وكس صورت در جایگاهی بعد از لیزر قرار دارد. وكس كردن صورت تا حدودی ضخامت مو را كم می‌كند، ولی صددرصد باعث برطرف شدن آن نمی‌شود.

5- پوستم چرب است، از چه مداد چشمی باید استفاده كنم؟

از بهترین مارك‌های مداد چشم استفاده كنید زیرا چشم‌های شما حساس‌ترین قسمت صورت شماست. برای پوست‌های چرب، مداد‌های خشك اهمیت ویژه‌ای دارند. بهترین مداد چشمی را که می‌توان معرفی کرد آرت دكو است.

6- اكستنشن مژه به چه صورت است ؟

اكستنشن مژه مثل كاشت است با این تفاوت كه مدت ماندگاری آن بالاتر است. تفاوت این دو نوع در نوع چسبی است كه استفاده می‌شود. در اكستنشن مژه، از مژه‌های تكی استفاده می‌كنیم تا هر جایی را كه می‌خواهیم پرپشت‌تر و بلندتر یا كوتاه‌تر نشان دهیم. این كار دوام بیشتری دارد و زیبایی را دوچندان می‌كند. ترمیم اكستنشن مژه‌ها باید هر 15 روز یك بار یا در آخر هر ماه انجام شود. مژه‌ای كه در این كار استفاده می‌كنیم، باید مخصوص و حتما ضدحساسیت باشد. در این كار كم‌پشتی، پرپشتی، بلندی و كوتاهی مژه شما بسیار مهم است.

7- گردن كوتاهی دارم، به همین دلیل هیچ وقت نمی‌توانم موهایم را شینیون كنم. به نظر شما بهترین مدل شینیون برای من چه مدلی است؟

برای گردن‌های كوتاه شینیون‌های بالای سر و پشت سر پیشنهاد می‌شود. شینیون بالای سر به گردن و صورت شما كشیدگی و به سر و صورت تان شكل بهتری می‌دهد. پیشنهاد من این است که حتما از شینیون‌های جمع‌تر استفاده كنید.

8- صورتم پهن و گرد است. می‌خواهم برای عروسی خواهرم شینیون كنم. مدل فرق از وسط به من می‌آید؟ اگر نه چه مدلی بهتر است؟

مدل فرق از وسط در صورتی به شما می‌آید كه انتهای موها به پشت گوش سنجاق نشوند و به حالت آزاد دور صورت شما قرار بگیرند. با این شینیون از دو طرف پهنای صورت‌تان پوشیده می‌شود و صورت‌تان كشیده به نظر می‌آید. بهتر است شینیون‌تان را زیاد حجیم و بزرگ درست نكنید. مدل‌های كلاسیك و ساده برای صورت‌های پهن بهترین انتخاب است.

9- ابروهایم خیلی كم پشت و خالی است. برای ترمیم آنها تاتو بهتر است یا هاشور؟

تاتو و هاشور یك كار را انجام می‌دهند. در واقع هاشور نوع دیگری از تاتوست ولی پیشنهاد من هاشور است. هاشور از تاتو طبیعی‌تر و زیباتر است.

10- برای شینیون كردن حتما باید موها را از قبل سشوار كشید؟

سشوار كشیدن قبل از شینیون كردن بسته به نوع مدلی است كه شما انتخاب كرده‌اید؛ مثلا اگر مویی وزكرده دارید حتما باید موهای‌تان را با سشوار صاف كرده و بعد شینیون كنید. اگر شینیون‌های شل و اروپایی را دوست دارید، یك سشوار ضعیف و معمولی كافی است. در كل سشوار قبل از شینیون برای تمیز‌تر به نظر آمدن آن ، گرفتن وز ، حالت دادن به موها و دوام بیشتر لازم است.

تاثیر گیاهان بر پوست برای آرایش بهتر صورت

 توت فرنگی: برطرف کننده لک های صورت،روشن کننده آن

 هلو: طراوت پوست،ضد چروک

 سیب: آب رسانی پوست،از بین بردن چین و چروک،ترمیم کننده بافت #صورت

 به: جلوگیری از چین و چروک پوست

 تمشک: طراوت و زیبایی پوست

خیار: شفافیت،ضد لک

 هندوانه:آب رسانی،مخصوصا پوست‌های خشک

 دم کرده جعفری با لیمو ترش: جلوگیری از لک صورت

 بادام: چه تلخ،چه شیرین،همراه با آب،خمیری برای شادابی پوست

آناناس: شادابی پوست

 شلغم پخته: نرمی پوست

 نارنج: بستن منافذ،لطافت و نرمی، مناسب پوستهای چرب

 لیمو ترش: شفافیت پوست

 روغن زیتون: نرم کننده پوستهای خشک

 کاهو: جلوگیری از چین و چروک پوست

 اسفناج: آب رسانی قوی،تسکین دهنده اعصاب پوست صورت

موز:طراوت بخش

عسل:شفاف کننده

 گل یاس:به صورت دم کرده و له شده برای برطرف کردن سیاهی زیر چشم

گوجه فرنگی:از بین بردن سلول های مرده،شفافیت پوست،البته در صورت عدم حساسیت

پرتقال:ضد چروک

 دم کرده بابونه:آرامش بخش پوست صورت،به ویژه پس از استرسهای شدید

انگور:ضد چروک،شفاف کننده

 خربزه:ضدچروک،مرطوب کننده قوی

 زرد آلو:برطرف کننده جوش های ریز

 گیلاس :آب رسان،ضد چروک،ولی نباید از گیلاس خیلی تیره استفاده کرد

 شیر:نوع طبیعی شیر پاک کن

 سفیده تخم مرغ:سفت کننده عضلات

پیاز:ضد چروک

لوبیا سفید:ضد آفتاب قوی

 مرکبات مثل پرتقال و نارنگی:سودمندبرای پوستهای چرب

 زرده زده شده تخم مرغ:مناسب پوستهای خشک

 گلابی:مناسب پوست چرب

 ماست:برطرف کردن التهاب پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.